شناسهٔ خبر: 177786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت محورهای زنجان طی سال جاری

راهداری زنجان رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: عملیات اجرایی ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و حفاظتی استان طی نیمه نخست سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، بهمن بیات، رییس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌های ارتباطی استان از اهمیت خاصی برخوردار است، در برخی از ایام سال از راه‌های پرترافیک محسوب می‌شود که این امر اهمیت راه‌ها را افزایش داده و موقعیت خاصی را از نظر وضعیت حمل و نقل جاده‌ای پدید آورده است.

وی افزود: در بازه زمانی نیمه نخست سال جاری ۱۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۳۰ کیلومتر راه فرعی و شریانی آسفالت حفاظتی در سطح جاده‌های استان با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال انجام شده است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان یادآور شد: در این مدت (۶ ماهه اول سال جاری) بیش از ۲۰۰ هزار تن آسفالت‌ریزی در محورهای اصلی و ۹۰ هزار تن در راه‌های فرعی و روستایی صورت گرفته است.

بیات بیان کرد: استان زنجان در بحث عملیات اجرایی روکش آسفالت و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی راه‌ها جزو استان‌های برتر محسوب می‌شود.

گفتنی است استان زنجان دارای ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه، ۴۵۷ کیلومتر راه اصلی، ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه فرعی و راه روستایی، ۲۰۰ کیلومتر آزادراه و ۱۶۰ کیلومتر بزرگراه است.